Hij kende een razendsnelle evolutie binnen onze onderneming. Met zijn vriendelijke uitstraling en positieve ingesteldheid begeleidt hij iedere dag met veel goesting ons Franstalig team te Vlezenbeek. Mohamed ging op zoek naar een nieuwe uitdaging om zijn kennis te benutten en kwam terecht bij Fidiaz, waar hij the extra mile gaat voor onze klanten. Hij vertelt je graag hoe het werken bij ons hem vergaat!

1. Kan je jezelf even kort voorstellen? (Naam, leeftijd, functie, afkomst,...) Beschrijf je loopbaan tot op vandaag.
Ik ben Mohamed, 31 jaar, ik ben van Marokkaanse origine en ben geboren in België. Sinds 2020 ben ik expert boekhouding en fiscaliteit. Ik bekleed de positie van Manager voor het Franstalige team te Vlezenbeek. Voordien heb ik aan de Belgische belastingadministratie gewerkt als ontvanger. Na drie jaar was ik wat uitgekeken op deze omgeving en wou ik graag in een klein boekhoudkantoor beginnen zodat ik mijn titel kon behalen. Nog drie jaar later besloot ik dat het tijd was voor een nieuwe uitdaging en kwam ik bij Fidiaz terecht.
2. Hoe ziet jouw typische werkdag eruit?
Ik begin mijn dag altijd rond 9.00 uur met het openen van mijn mailbox en het beantwoorden van vragen van klanten. Nadien bekijk ik wat er op de planning staat en verdeel ik het werk voor het team. Wie hulp nodig heeft, help ik dan op weg. Ik heb veel telefonisch contact met klanten, maar af en toe woon ik ook vergaderingen met klanten bij, samen met mijn leidinggevende. Zo leren de klanten me al een beetje kennen.
“Wat ik leuk vond bij Fidiaz, is dat het een groter bedrijf is maar toch verdeeld over verschillende vestigingen. Je hebt nog steeds het gevoel van “het kantoor achter de hoek”, maar op grotere schaal en met prestigieuze klanten.” - Mohamed Hosni
3. Waarom ben je bij Fidiaz gestart?
Ik werkte voordien bij een kleine fiduciaire en voelde dat ik nood had aan meer uitdaging, moeilijkere dossiers waarvoor ik echt mijn kennis moest gaan gebruiken. Daarom ging ik op zoek naar een groter bedrijf met grotere klanten. Ik had de keuze tussen twee grote ondernemingen die behoren tot de Big Four, maar vermoedde dat hier weinig persoonlijk contact zou zijn. Wat ik leuk vond bij Fidiaz, is dat het een groter bedrijf is maar toch verdeeld over verschillende vestigingen. Je hebt nog steeds het gevoel van “het kantoor achter de hoek”, maar op grotere schaal en met prestigieuze klanten. Wat me ook opviel toen ik hier binnenkwam was dat het hier netjes is. Ook dat motiveerde me om hier te komen werken.
4. Wat is je motivatie? Waarom doe je wat je doet? Wat geeft jou voldoening?
Wanneer de klant laat weten dat hij tevreden is van het geleverde werk, dat is wat mij motiveert. Ik wilde oorspronkelijk schade-expert worden bij auto-ongelukken (lacht). Het was mijn zus die me ervan overtuigde om voor boekhouding te studeren, omdat het een beroep is met veel werkzekerheid. Ik voel dat ik nu wel op mijn plaats zit. Ik houd van de afwisseling die de job biedt en het klantencontact.
5. Hoe ervaar je het werken in Fidiaz Team?
In mijn eigen team werken we nu met zes personen met wie ik een goede band heb. Het voelt alsof we echt de juiste personen gevonden hebben die kunnen evolueren binnen het bedrijf. Breder gezien vind ik ook dat een goede sfeer hebben binnen het kantoor van Vlezenbeek goed zit. Wanneer er iets te vieren is, zoals een verjaardag, eten we met het Franstalige team graag een stukje taart mee met de rest van de collega’s. We kunnen het over de verschillende teams heen goed met elkaar vinden.
“Ik kijk ernaar uit nog meer ervaringen op te doen, mijn team nog beter te kunnen begeleiden.” - Mohamed Hosni
6. Wat zijn de positieve eigenschappen van jouw functie?
Ik heb heel veel contact met de klanten, dat is wat ik het liefste doe. Vaak werk ik dan ook op verplaatsing bij de klanten. Dit zorgt voor afwisseling in het werk en het stelt me ook beter in staat te begrijpen wat zij doen in het dagelijkse leven. Af en toe doe ik nog wel balansafsluitingen, maar het echte inboekwerk doe ik nog nauwelijks.
7. Kan je een beschrijving geven van de evolutie die je bij Fidiaz hebt doorgemaakt?
Voor mij is de evolutie heel snel gegaan. Ik ben hier begonnen in 2020 als Senior Advisor Accountancy & Tax, deze functie heb ik gedurende vijf maanden bekleed. Toen kwam er een plaats als Manager voor het Franstalige team vrij en hebben ze me deze positie aangeboden. Ik ben erg dankbaar dat ze deze kwaliteit in mij zagen. Gaandeweg leer ik de positie natuurlijk nog beter in te vullen.
“Toen er een plaats als Manager voor het Franstalige team vrijkwam en ze me deze positie aanboden, was ik erg dankbaar dat ze deze kwaliteit in mij zagen.” - Mohamed Hosni
8. Heb jij een ‘specialiteit’ in het team? Waarvoor kunnen collega’s en klanten sowieso bij jou terecht?
Onze specialiteit is dat we een Franstalig team zijn in Vlaanderen. De Franstalige klanten die hun documenten niet begrijpen kunnen bij ons terecht, wij helpen hen deze documenten ‘te ontcijferen’ of doen het werk voor hen. Dit op zich is een voordeel in de regio alsook binnen het bedrijf zelf.
9. Hoe zou je je persoonlijkheid omschrijven?
Ik ben iemand goedlachs, ik probeer altijd met een goed humeur te komen werken. Als er eens een moeilijke situatie is of er zijn problemen, probeer ik de situatie wat lichter te maken met een grapje of zo. Ik ben gemakkelijk in de omgang, ik kan gemakkelijk contact maken met anderen. Dit merken onze klanten ook.
10. Waar zie je jezelf binnen 5 jaar? Hoe zou jij graag willen groeien in je job?
Gezien mijn snelle evolutie binnen het kantoor van Senior naar Manager, verwacht ik dat ik in de komende vijf jaar vooral zal groeien binnen mijn positie. Ik kijk ernaar uit nog meer ervaringen op te doen, mijn team nog beter te kunnen begeleiden. Wat ik vandaag doe, zal ik morgen nog beter doen.